вторник, 2 юни 2020 г.

2. юни - вторник

Ден на Ботев и всички герои, паднали за свободата на България!
С моите ученици започнахме седмия учебен час - 12:00 часа, включени в жива връзка и мълчащи в знак на почит и признателност към героите на България.
Ето нещо мое, публикувано преди 11 години - Четата на Христо Ботев завладява кораба Радецки.
И още две неща искам да споделя днес. Две стихотворения за Ботев на Яна  Кременска:


Писмо до Ботев 

Как си, Христо? Събра ли се вече с Венета?
Тук животът е глупав. Ежедневно си крета.
Вече зная и аз за какво се умира.
Свободата ли? Струва, две кебапчета с бира.
Дали гледаш отгоре с небесната чета?
На Околчица – дъжд. И разгонени псета.
На Околчица – срам. Имаш много поклонници.
Генерали и лумпени, политически конници…
Живи трупове жалят за мъртвите, Христо.
Всенародната кал днес се кланя начисто.
Цветове… Гласове… Знамена… Шарения.
Обещания светли и …помия до шия.
Как се люби и мрази?
Там пишеш ли нещо
или вече не искаш дори да се сещаш.
Много здраве от мен на небесната чета.
Във дванайсет завийте и вие, момчета.
И станете на крак, и за вас помълчете…
Втори юни си струваше всичко, поете! 

 МИНУТА  МЪЛЧАНИЕ

МИНУТА  МЪЛЧАНИЕ.  СЛИЗА  НЕБЕСНАТА  ЧЕТА.
МИНУТА  БЪЛГАРИЯ.  ХРИСТО  И  ШЕПА  МОМЧЕТА.
МЪРТВИТЕ  ИДВАТ...  И  ПРАВЯТ  ЖИВА  ВЕРИГА.
ДО  СВОБОДАТА  СЪС  ЛАЗЕНЕ  ТРУДНО  СЕ  СТИГА.

КОЙ  ЩЕ  ПОСМЕЕ  ОТ  ВСИЧКИ  ПОСЛЕДНО-ПЪРВИ
ДУМА  ДА  КАЖЕ,  ДА  КРЕСНЕ  И  КАМЪК  ДА  ХВЪРЛИ?
МИНУТА  ПРОВЕРКА.  КЪДЕ  ВИ  СА  ВСИЧКИТЕ  ЖИВИ?
НА  ОПЛАКВАЧКИ  ПРЕВЪРНАХТЕ  И  САМОДИВИТЕ.

ВИЯТ  СИРЕНИТЕ.  ВИЕ  ВЪЛКЪТ  НА  УМРЯЛО.
НА  СВОБОДАТА  Й  ПИСНА  ДА  Я  ВЕНЧАЯТ  С  ВСЯКО  НАЧАЛО,
ДА  ИЗНАСИЛВАТ  ДУШАТА  Й,  ДА  Я  ОБЛИЧАТ  ВЪВ  НОВА  РИЗА...

ГОДИНИ  НИЗОСТ...  ХРИСТО  С  МОМЧЕТАТА  СЛИЗА.
СТЕНЕ  ЗЕМЯТА.  ПОТРЪПВА  БАЛКАНЪТ,  СТАРИЯ...
МИНУТА  САМО.  КОЛКОТО  ДА  ОПЛАЧЕМ  БЪЛГАРИЯ.

Каква я свършихме днес  в часовете? Ето такава:
Пети  Д клас направи последния тест за годината, за да може в петък да оформя оценките за срока и за годината.
Трите шести класа имаха упражнение за сложно съчинено изречение. Ползвахме предложените в учебника задачи. Народът се затруднява да обоснове мнение защо приде втори съюз И понякога се пише, а понякога не се пише запетая. Примерите са ясни, но голяма част от учениците не схващат кога са различни функциите на еднаквите съюзи и кога са еднакви, съответно запетая пред втория съюз е нужна.
Илиян, който вчера се справи чудесно с класното (той ли сам, друг ли...???), днес изпълнява същите задачи от учебника, а следобед ще попълни теста за изходно ниво по БЕЛ.  Утре ще направи последния тест по ИУЧ. И с неговото оценяване се приключва утре.

Всички предоставени тестове са в гугъл форма и учениците бързо и лесно ги решават, а проверяването и оценяването за мене е лесно. Проблем и сериозно взиране в екрана е подготовката на теста. После всичко е лесно и ясно.

Няма коментари:

Публикуване на коментар