вторник, 5 май 2020 г.

4. май - понеделник

Работата по художествения текст на Йовков "Серафим" продължи в 6.а и в 6. б клас с литературно упражнение. Довършихме работата по учебната тетрадка в раздела "Серафим" и учениците имат да се подготвят за самостоятелно характеризиране на един от тримата герои в разказа. Ползвахме файла Работен лист 10 и Характеристика на герой, за да приключим със задачите за упражнение.
С 6.в клас имахме два часа ИУЧ. В първия припомнихме какви са изискванията за сбит преразказ, преразказахме устно "Серафим" и уточнихме кои моменти от текста няма да се включат в сбития преразказ и защо. През втория час те самостоятелно трябваше да преразкажат творбата и да я изпратят за проверяване или като изпълнено задание, или като коментар към заданието. Изискването е да не се пращат снимки на написани в тетрадка текстове, т.к. те са изключително трудни за проверяване на екран. Получените още следобед писмени преразкази показаха, че материалите в интернет "не са чак толкова много и не са разнообразни", понеже са копирани и поставени на листа само два варианта от предложените във виртуала сбити преразкази на "Серафим". Хората, които са се постарали да напишат сами преразказа, естествено ще бъдат отличени. За простото упражнение "copi - paste" повече от три... Не бих могла да пиша.
С Илиян два часа се занимавахме с характеристиката на героите в разказа и със сбит преразказ. Неговата задача е да напише сбит преразказ и да попълни в работните листове зад. 3. и 4. на стр. 69., както и 6. и 7. на стр. 71. Не очаквам велики дела от него, а и той не се старае "излишно". Майка му и баща му са задочните ми ученици покрай дистанционните уроци.

Няма коментари:

Публикуване на коментар