четвъртък, 9 април 2020 г.

9. април - четвъртък

Работата продължава и общуването в жива връзка е съвсем различно. До вчера само споделях материали и учениците сами си учеха и се упражняваха. По моя предмет обаче е важно да чувам устните обяснения на всекиго. Да формулираш мисълта си и да я изкажеш устно е доста по-трудно и именно това е ценното в аудио връзката с шестокласниците. И децата усещат колко е важно да можеш да попиташ устно и да получиш веднага отговор. В чата това е по-трудно и не толкова ефективно.
Днес двата класа - А и Б - имаха литература и двата часа работихме по задачите за сравняване на текстове на Смирненски - "Братчетата на Гаврош" - и откъс от "Клетниците" на Юго, както и съпоставка на "Братчетата на Гаврош" с "Цветарка" и с "Босоногите деца" на Смирненски. Задачите от Работните листове ги прехвърлих в презентация и съвместно попълвахме необходимото в таблиците.
С 6-В клас, които в понеделник нямаха литература, тепърва започнахме работа по темата за разкоша и нищетата в стихотворението "Братчетата на Гаврош". Те ползваха файла от понеделник и само започнахме работа по презентацията на същата тема. Утре с тях ще довършим и това. 
Всички имат домашно да си довършат задачите в пълен обем, за да приключим с темата за стихотворението на Смирненски. Преди да започнем новата тема, ще направим тестово изпитване върху всичко учено за Смирненски и неговото стихотворение.
Ето и материалите:
Работен лист от пъвата част по темата за упражнение "Разкош и нищета, блясък и страдание".
Презентация от втората част по същата тема за упражнение - съпоставка на текстове.

Открих много интересен диафилм за Гаврош (на руски), който и моите ученици могат чудесно да разберат.

Видно е защо всяко написано нещо трябва да се проверява няколко пъти и по възможност от различни очи - откривам си технически грешки, които много дразнят.
Моите ученици разбират, че всеки греши, и обичат да откриват моите грешки - понякога неволни, а понякога съзнателни (за да проверя колко внимават в час). Ето - отново имат възможност да ме коригират.
;)

Няма коментари:

Публикуване на коментар